Beyrut D4

14 september 2023 - Beiroet, Libanon

Vandaag hadden we grappig ontbijt. SB koffie met een broodje tas. Ja geweldig dun soort deeg dat soort opgeblazen is en voorzien van asymmetrisch gat. Ze snijden de “tas” open en daar past dan je gewenste vulling in. Kaas, ham, turkey, zatar met olijfolie etc. Apart en lekker en die tent ligt asn de snelweg en loopt als een malle. Op weg daarna naar Byblos. De Z generatie, Vin en Christelle, trekken zich terug bij Freddys ecaffee om wat te werken. Wij gaan de oude vesting in, op en rond. Het is warm en het valt bijna niet bij te drinken. De ontwatering/ transpireren is massaal vandaag. Lijkt gewoon niet te stoppen. Plan was nog naar resort te gaan om lekker te zwemmen maar 25 usd entree pp voor twee uurtjes is wat te veel van het goede. We lopen als alternatief door Bachmoud grappig dorpje, smalle straatjes met interessante bomen en vruchten. Bij de baai stoppen we voor snack en wat zwemmen of pootje baaien. Door wegvallen van resort optie zijn we vroeg. Voor de 1 te vroeg om te eten voor de ander ok. Uiteindelijk gaan we terug naar het app en eten later in Beyrut.